חנות חיות באינטרנט
חיפוש מהיר ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות יספיק בכדי לראות שאנשים בארץ אוהבים לקנות באינטרנט פינוקים לבעלי החיים שלהם, אם זה כלבים, חתולים, מכרסמים, ציפורים, זוחלים, וחיות המחמד האחרות שלהם. עשרות אתרי אינטרנט עם מגוון הוא גדול ותחרות עצומה, ממיטות אורטופדיות ועד בשמים לכלבים וחתולים, עשרות מותגים של מוצרי טיפוח, תוספי תזונה, צעצועים, ועוד אביזרים בשביל לתת להם חיים טובים ונוחים. הקניות באינטרנט לבעלי חיים חוו מגמת עלייה מתמשכת לאורך השנים.
כבר לפני מגיפת הקורונה (סוף שנת 2019) הקניות דרך חנויות אינטרנטיות כבר תפסו נתח שוק גדול, במיוחד לאנשים שלא רצו להתאמץ ולסחוב שקים כבדים של 20 ק"ג מזון או חול לחתולים שגם שוקל לא מעט, והעדיפו להזמין דרך אתרי אינטרנט, מה גם שבדרך כלל ההזמנה חוזרת על עצמה אז זה נוח מאוד פשוט ללחוץ על כפתור ולקבל את המוצרים עד לפתח הדלת של הבית.
שינויים בהרגלי הצריכה בעקבות מגיפת הקורונה
עם התפשטות נגיף הקורונה בארץ והסגרים הממושכים שגרמו לשינויים מהירים בשיטת הקמעונאות בארץ ובכל העולם, עסקים רבים היו צריכים להתאים את עצמם מהר לעולם חדש בו הקניות עוברות לרשת האינטרנט \ וואטסאפ \ צ'טים ומשלוחים מהירים עד לבית הלקוח, חנויות חיות ועסקים רבים הקימו חנויות איקומרס ושירותי משלוח מהירים על ידי שיתוף פעולה עם חברות שילוח חיצוניות בנוסף למערך השליחים הפרטי.
חנות החיות הפיזית שלנו והמחסן הראשי ממוקמים בעיר מודיעין, משם יוצאים כל המשלוחים שהתקבלו בחנות החיות האינטרנטית, או לקוחות שבחרו איסוף עצמי ובאים לקחת את המוצרים.
עתיד הצרכנות בחנויות לבעלי חיים ומשלוחים עד לבית
רבים תוהים מה צופן העתיד בעולם הצרכנות? האם העולם ישתנה לתמיד בעקבות המגיפה או שאולי המצב יחזור לקדמותו? לאף אחד אין את התשובה המדוייקת, מה שבטוח זה שאם לפני מגיפת הקורונה רוב העסקים כבר התחילו להשקיע ולהוסיף חנות אינטרנט בנוסף לחנות הפיזית, ולמרות שהרבה אנשים יעדיפו לעשות טיול עם הכלב לחנות, רוב רובו של הציבור כבר הבין את היתרונות הגדולים והחיסכון בזמן שיש בקניות מכוונות ברשת האינטרנט, בעצם מה שקרה לעולם הקמעונאות הדיגיטלית בעקבות מגיפת הקורונה זה שהיא הקדימה את המאוחר בכמה וכמה שנים ובלי הרבה ברירה רוב העסקים והציבור עשו מעבר מהיר יותר לקניות של מוצרים בחנויות אינטרנטיות.
ציר הזמן של קניות אונליין
1979: היזם האנגלי מייקל אולדריץ' הוא חיבר טלוויזיה שעברה "שיפוץ" למחשב עיבוד עסקאות בזמן אמת באמצעות קו טלפון. הרעיון הגאוני הזה הוליד את המושג "טלשופינג" – קניות מרחוק. מה שהניח את הבסיס למה שאנו מכירים היום כקניות מקוונות.
1982: צרפת הופכת למדינה הראשונה שיש לה מערכת קניות מקוונת מחוברת, רשת המיניטל (Minitel) היה שירות מקוון דרך קוי הטלפון, דרכו היה אפשר לעשות קניות, לברר שערי מטבע, שירות דפי זהב, לוח מודעות, ולצ'וטט עם אנשים.
1994: העסקה המקוונת הראשונה מתבצעת, והעסקה הקמעונאית המאובטחת הראשונה דרך האינטרנט בוצעה באתר בשם NetMarket, פלטפורמה קמעונאית אמריקאית. שבעל האתר מכר דיסק של סטינג לחבר שלו.
1994: סניף פיצה האט בסנטה קרוז פיתח אתר אינטרנט בסיסי המאפשר להזמין פיצה דרך רשת האינטרנט, והזמנת הפיצה המקוונת הראשונה מתבצעת מפיצה האט.
1995: אמזון מושק כחנות ספרים מקוונת. אי-ביי גם עולה לאוויר, ומאפשר לאנשים למכור סחורות זה לזה.
1998: PayPal הושקה, ומספקת דרך מאובטחת ונוחה לבצע תשלומים מקוונים.
תחילת שנות ה-2000: קניות מקוונות הופכות למיינסטרים יותר, עם התרחבות הנוכחות המקוונת של קמעונאים גדולים.
2005: אמזון פריים מוצג, ומציע משלוח מהיר והטבות אחרות.
2007: השקת האייפון וסמארטפונים אחרים מחוללת מהפכה בקניות המקוונות על ידי הפיכתה לנגישה יותר בדרכים.
סוף שנות ה-2000: פלטפורמות מדיה חברתית מתחילות לשלב תכונות מסחר אלקטרוני, המאפשרות למשתמשים לקנות ישירות מהפידים שלהם.
2015: מסחר נייד (m-commerce) הופך נפוץ יותר כאשר סמארטפונים וטאבלטים מהווים נתח הולך וגדל מהרכישות המקוונות.
2020: מגיפת הקורונה COVID-19 מאיצה את המעבר לקניות מקוונות כאשר עקב המגיפה אנשים נמצאים בסגר בבתים ועושים קניות דרך רשת האינטרנט.
2024: מגיפת הקורונה והסגרים כבר נשכחו, אך בזמן ההתמודדות עם המגיפה העולם עשה קפיצה של עשרות שנים קדימה בתחום הקניות וההזמנות ברשת האינטרנט, גם האוכלוסיה וגם עולם הקמעונאות הבינו את הכח שטמון בתחום הזה.